Dags för åter kontroll

Än en gång har jag fått kallelse till gyn mott för åter kontroll efter min cancer. I 5 ½ år ska jag kontrolleras. Ett år har nu gått och ett flertal återbesök återstår alltså. Jag blir lika orolig varje gång denna kallelsen kommer. Livrädd faktiskt för att en ny cancer ska hittas i min kropp. Risken för återfall är 50 % för min del.
Jag vet att jag inte borde gå omkring o oroa mig. Men det är ofrånkomligt. Inte så att jag går o grubblar över det hela tiden, men när det närmar sig åter kontroll då kommer oron tillbaka rejält.

Har pratat ett flertal gånger med min kurator om detta. Hon säger att det är normalt att jag tänker så. Man är rädd för det okända, det man inte har kontroll över.
På onsdag är det dags igen. Önskar bara att tiden går snabbt tills dess, jag vill få det överstökat. Förhoppningsvis är allt bra o jag kan gå därifrån med lätta steg. Tyvärr tas inga blodprover eller görs några röntgen undersökningar, det skulle ge så mycket mer. OM det finns cancer celler i kroppen, är dom väldigt små o syns tyvärr inte på ett ultraljud enbart. Men läkarna går mest på hur man mår och vad själva undersökningen visar.



Jag borde glädjas över att julen närmar sig allt mer och att min going kommer på torsdag o stannar över julhelgen hos mig. Likaså att sonen o hans tjej kommer till oss under en del av helgen. Men som sagt så är mitt fokus på annat håll just nu.

Men visst blir det jul. En del julklappar, lite god mat, tomtegröt o julskink macka till frukost, tända ljus o ett besök i kyrkan på midnatts mässan plus massa umgänge - ja det blir nog en bra jul i år!!!

Ha det gott o stressa inte dessa sista dagarna - det blir jul ändå!!!

Kram Lotta

Kommentarer
Postat av: Anne-Lie

Jag håller tummarna för dig att allt går bra så du kan fira en riktigt glad jul efter besöket.

kram!

2011-12-19 @ 13:02:30
URL: http://www.skaparrgladje.blogspot.com
Postat av: Inga

Håller tummarna...det kommer gå bra!

Önskar dig en fin jul

Kram Inga

2011-12-19 @ 15:06:18
URL: http://gittanspysselsida.blogspot.com
Postat av: Therese

Jag håller tummarna för dig vännen! förstå att det är en jätte jobbig väntan många kramar till dig

2011-12-19 @ 17:39:52
Postat av: Eva

Jag blir lika nervös inför sådana läkarbesök och vill få det fort undan. Men det är ju bra att man går på kontroller .Så pigg som du verkat på sistone ska det säkert gå bra på onsdag.Sen blir det en glad jul. Kram från Eva

2011-12-19 @ 23:20:39
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0