Kreativt skapande

En stor del av mig är mitt behov av kreativt skapande. Att få låta händerna tillverka det hjärnan har kläckt en idé om!!
Jag har under många många år tyckt om att tillverka saker med mina händer. Det har varit en drivkraft att trots att mina fingrar är svårt förvärkta av min reumatism, ändå kunna tillverka små pilliga detaljrika alster. Min envishet och mitt positiva tänkande är stora drivkrafter.

Att stolt få se hur olika saker växer fram ur mina händer, fr idé till färdig produkt - det är höjden av lycka.
Denna hösten har jag ej tillverkat så jättemycke. Mycket fokus har jag självklart lagt på min cancer diagnos.
Men en del saker har jag tillverkat.  Jag jobbar mycket i cernitlera/fimolera och tillverkar små tomtar,vättar, änglar i stl 2-7 cm höga. Denna leran härdar jag i vanlig hushållsugn, så figurerna blir hårda o hållbara.
Dom minsta grejerna jag gör är små pyttesmå flugsvampar, ca 7-10 mm höga. Roliga o tillverka, och pilligt.

Håller mig inte till ett material när jag tillverkar. Gillar o jobba i betong, gjuta olika ljusstakar o figurer i olika slags formar. Kul o se vad det blir av det man experimentar fram.
Har tillverkat en del julkort, vilket uppskattas av kunderna. Lyckovättar, kärleksnissar och färgglada vättar plus en stor mängd juldekorerade tändsticks askar har jag tillverkat.

Har fått dra ner på mängden julmarknader jag brukar medverka på denna hösten/vintern. Min ork o energi är lite upp o ner. Har  bara blivit en enda julmarknad plus en 4veckors utställning på ett äldreboende. Säljer lite till bekanta och släkten åxå. Deltog även på Ölands Skördefest i början på okt.

Min kreativa ådra är en stor del av mig. Ger mig mycket positiv energi tillbaka. Jag är noggrann o stolt över dom hantverks alster jag lyckas tillverka och som uppskattas av mina kunder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0