Kan inte sova......................

Varför kan jag inte få sova en hel natt??? Det är så hemskt frustrerande att inte få de timmar sömn jag så väl behöver för att ladda ny energi.

Värken i mitt vänstra ben eller allra främst i foten - är det som håller mig vaken flera timmar varje natt. En molande myrkrypande nervsmärta från fotknölen på fotens utsida o sen över hela fotryggen. Riktigt jädra jobbig nervsmärta som blir värre när jag är i stillhet. Tur jag har tid hos ortoped läkaren på onsdag den 8 dec.
Det har visserligen släppt lite, den allra värsta smärtan - Pronaxen tabl har väl hjälpt till en del med sin inflammations hämmande verkan.

I stort sett varje natt nång gång mellan kl 1-2 och sen runt 5 tiden är jag klarvaken och har denna hemska värk. Nu är kl bara 4 denna måndag morgon, när jag sitter o skriver detta blogg inlägg!!

Borde verkligen ligga och sova nu, men va tusan gör man? Tröttheten finns i kroppen dels pga min cellgifts behandling men även av den kroniska sjukdomen Sjögrens syndrom som jag haft i många långa år. Sjögrens är en reumatisk sjukdom som i främsta hand ger besvär med svår torrhet i kroppens slemhinnor. Jobbigast är muntorrheten och även dom torra "grusiga" ögonen, plus en förlamande trötthet som ej går att vila bort. Jag brukar säga vissa dagar att jag lider av "Hjärndimma" - när inte skallen vill va med alls utan den känns som en otroligt seg kola bara..............

Har väl lärt mig leva med denna sjukomen Sjögren, vad finns det för alternativ egentligen???
Mot muntorrheten finns salivstimulernade tabletter att ta, ögonen behöver påfyllning av en gel som smörjer upp ögonen på ett bra sätt. Tröttheten ja den finns där som en ständig följeslagare o håller mig alltså vaken. Låter motsägelsefullt, men "Thats Life".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0