Julmarknad

Denna helgen är det julmarknad i Bjursnäs Bygdegård, ca 3 mil söder om Kalmar. Jag skulle deltagit där för 3e året i rad, men insåg att min ork inte riktigt räcker till för 2 dagars julmarknad.
Mycke jobb med att packa bilen, bära in o packa upp sakerna o sen stå där  sälja mellan kl 12-17 båda dagarna.

Tur man har bra vänner, jag fick skicka med lite av mitt hantverk som en kompis visar o säljer åt mig. Så jag är med på ett litet hörn ändå!!!

Min underbare son tog mig med på en liten runda igår till ovan nämna julmarknad. Ville ju så gärna se hur det var där och även få prata med andra utställare jag lärt känna genom åren. Att komma ut lite bland folk o få va lite social piggar alltid upp mig.

Köpte 2 nya snygga svarta kuddar, den underbart goda whiskey senapen, dom ännu godare Brända Mandlarna fr Råsnäs i Timmernabben samt en vit textad bräda med budskapet : Detta kök är kryddat med kärlek!

Kylskåpsmagnet av mandelmussla med handgjord tomte. Design: Lotta

Kylskåpsmagnet av mandelmussel form med handgjord liten tomte, tillverkat av mig!!!

Kommentarer
Postat av: Eva

Hej Lotta !!

Vad glad jag blev att du skrivit en kommentar på min blogg. Tänk vad världen är liten när man möts på nätet och egentligen finns nära varandra i verkligheten. Julmarknaden i Bjursnäs var jättetrevlig. Hade jag vetat skulle jag kunnat stå och sälja kort. Det fanns det ingen som gjorde. Dina saker var hur gulliga och fina som helst. Jag lägger in länken till din blogg på mitt inlägg . Kanske någon vill höra av sig till dig.

Har läst om din besvärliga situation och kan bara önska dig lycka till. Läkare och mediciner har ju gått otroligt framåt så det ordnar sig nog ska du se. Hör gärna av dig igen !! Kram Eva

2010-12-05 @ 13:25:25
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Pernilla

Vilken kul idé.

2010-12-05 @ 15:54:56
URL: http://stickalite.blogspot.com/
Postat av: Annelie

Hej!

Vilken underbar kylskåpsmagnet du har gjort, vad duktig du är!

Jag och skapa i lera = blir något som i bästa fall kan kallas för modern konst ;) Skulle nog inte heller ha tålamod med detta pillgöra, det kan man verkligen kalla hantverk!



Du har så rätt i att man måste försöka ta bättre till vara på livet.

Man har inte en aning om vad som väntar, och tur är väl det, men nog är det väl märkligt att vissa, som du, ska behöva drabbas av "allt"?

Tycker det är så orättvist :(

Jag beundrar verkligen ditt positiva tänkande.

Tror det kommer vara dig till mycket stor hjälp nu när du dessutom fått detta tunga besked med allt vad det innebär, att kämpa med.

Stor styrkekram,

Annelie

2010-12-05 @ 17:10:48
URL: http://annelieskort.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0