Ischias och inspiriation............

I onsd hade jag äntligen tid hos en duktig ortoped läkare, som skulle undersöka mina ischias besvär.
Som jag längtat efter denna dagen. Efter en månad med vansinnig, ja djävulsk nervsmärta i mitt vänstra ben, så ville jag få besked hur länge jag skulle ha dessa besvär och vad som kan lindra dom.

Nu har ju dom allra värsta smärt topparna klingat av en del, och smärtan är främst lokaliserad till foten. Nervsmärtan fr skinkan o ner i låret håller sig betydligt lugnare numera.

Vad säger då farbror doktorn??? Jo såna här ischias besvär kan sitta i 3-4 månader!!!! GRATTIS............. näää fyyy
fasen säger jag. Visserligen klingar smärtan av mer och mer, men ändå.

Gilla läget och hoppas inte det tar så pass lång tid för min del. Ischiasen är som regel alltid kommen fr ryggraden o diskarna där. Det kan komma plötsligt, jo tack jag vet : som en blixt fr en klar himmel. Man kan lägga sig på kvällen utan o känna några som helst besvär och sen vaknar man med världens ischias värk. Tröttsamt läge.

Dom inflammations hämmande tabl jag tagit dom senaste 2 veckorna har sannerligen hjälpt mig. Det pågår en inflammatorisk process och den ska angripas.
Så det är bara o fortsätta medicineringen och försöka leva livet så normalt det går. Även om jag ser ut som "halta Lotta" där jag vankar fram i livet.......................

Jag var med goda vänner på en inspiriations kväll på Blomsterlandet igår kväll. En mycket trivsam stund där kunnig personal visar och inspirerar till julens blomgrupper, dörrkransar och hur granen kan kläs vackert.

Lite glögg, pepparkakor, clementiner och mina favoriter Skumtomtar - blev vi alla bjudna på. Gott och juligt!!

Dom använde små taklökar och avskalade vita hyacinter en hel del, plus amaryllisar som snittblommor. Enkla dörrkransar i form av hjärtan med olika sorters mossa plus ett enkel pynt kan förgylla vilken dörr som helst.



Min design på en dörrkrans med en liten go handgjord tomte i.

Kommentarer
Postat av: Mia

Så jobbigt du måste ha det med allt krångel med en kropp som inte vill som du vill, men trots det så verkar du kunna göra roliga saker också, och tur är väl det. Det är alla roliga idéer som håller oss igång.

Ha en skön helg

Kram från Vävarfinken Mia

2010-12-10 @ 18:46:02
URL: http://macke-ateljvvarfinken.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0