Däckad.............. men inte av glöggen!!

Är några dagar sen jag skrev förra blogg inlägget, men varit mycke annat denna helgen.

I fredags kväll kom 3 av kusinerna på liten julträff hos mig. Tyvärr var en del sjuka och någon jobbade, men vi hade trevligt den lilla kusin skaran.
Julgröten och julskink mackorna smakade utsökt gott. Likaså glöggen o pepparkakorna gled ner i våra magar. Som om inte det vore nog, så kastade vi oss över skumtomtar, ischokladen, polkagris käpparna och lite nyttiga mango skivor och physalis.

Sedan vidtog det sedvanliga Julklapps spelet. Alla hade med 2 julklappar var och tärningen gick laget runt. Varje gång det blev en 6a fick man ta ett paket. När paketen var slut på bordet, fick man ta paket från varandra. Det blev världens huggsexa om vissa paket. Jag hade slagit in mina paket i brunpapper med en "gördel" av en gammal gulnad dagstidning plus lite bruna snören. Ett annolunda paket som lockade hugade paket spekulanter............. KUL I JUL!!!

I söndags firade vi sonens 25 årsdag hos mig. Tur att det finns ställen som är duktiga på att göra smörgås tårtor och även goda tårtor. Jag hade beställt allt på Maxi i Kalmar.
Div ommöbleringar behövdes för att gästerna skulle sitta bekvämt. Det blev ett trevligt 25 års firande, med gott att äta och trevlig samvaro. Sonen blev nöjd med sina presenter, vilka till största delen bestod av pengar.

Efter denna helgen med sena kvällar - 3 nätter i rad ( vilka var självförvållande), tack vare att jag är pratglad av mig. Alltså telefon prat i timmar ;=) - så är jag rejält däckad av trötthet.

Säkert påverkar min cellgifts behandling det hela åxå, har kännt lite illamående idag med. Känner även en begynnande förkylning i kroppen. Hoppas bara att jag får min cellgifts behandling på onsd - är väldigt inställd på det. Men allt beror på hur mina blodprover är och hur jag mår på onsdag.

Men jag håller alla tummar jag har för att det ska gå min väg.



Min älskade son och "Göte"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0