Buggtävling

Som jag älskade och bugga när jag var i övre tonåren. Jag hängde på Sandra i Kalmar 3 kvällar i veckan för att få dansa o ha skoj. Även om det var högre åldersgräns på fredagarna på Sandra, var jag där för jag älskade verkligen dans i alla dess former.

Träffade min blivande make o min sons pappa på Sandra för många många år sen. Inte hade jag gått nån bugg kurs- utan jag var helt självlärd. Visst hade jag morföräldrar som var mycke på dans, men mina föräldrar dansade inte.

När min reumatiska värk blev sämre när jag var 22-25 år sådär, fick jag ge upp dansen. Stela knän o höfter gick inte ihop med sena glada danskvällar tyvärr.

Idag har jag tillsammans med goda vänner varit och beskådat klubbmästerskapet i bugg i dansklubben Spinnrockarnas regi. Min son o hans sambo har gått nybörjar kursen i bugg under hösten i Kalmar. Är så glad att dom vid ung ålder har lärt sig dansa bugg. Det var en fröjd och se dom bugga loss o dom var såååå charmiga och duktiga. Vilken stolt mamma jag är!!!
Min exmake var åxå med o tävlade i samma klass som sin son - detta var ju extra kul ju.

Givetvis vann min son o hans tjej sin klass, dom hade start nummer 1 och dom kom på 1a plats. Jubel och visslingar och stort varmt grattis till dessa goa ungdomarna.

Var svårt o sitta still - så fötterna stampade takten och visst svängde jag lite på rumpan emellanåt åxå...........

Detta var en glädjens dag som jag så väl behövde. Blev middag på Ikea med mina vänner och lite inköp.

Kommentarer
Postat av: Carro!

Tack för du kom:) Hade det jätte trevligt!:)

2010-12-06 @ 20:28:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0